REHABILITACJA STOMATOLOGICZNA

Do zadań fizjoterapii stomatologicznej należy głównie rehabilitacja pacjentów z dysfunkcjami w obrębie stawu skroniowo-żuchwowego. Problemy w obrębie tego stawu często są pomijane jako nieistotne. W naszym ciele ten staw jest najczęściej używany w ciągu dnia. Na zaburzenie jego mechaniki wpływają wady zgryzu, wady postawy ciała,urazy, stres oraz usuwanie zębów. Do ruchów zachodzących w stawie skroniowo-żuchwowym należy opuszczanie żuchwy (otwieranie), podnoszenie (zamykanie), wysuwanie, cofanie oraz ruchy boczne.

Wskazania do terapii

– zaburzenia ruchomości stawów skroniowo- żuchwowych

– dysfunkcje neurodynamiczne nerwów czaszkowych

– szczękościsk

– bruksizm

– parafunkcje niezwarciowe

– oponowe bóle głowy

– problemy nosowo-zatokowe

– szumy uszne oraz nawracające bóle ucha

– bóle głowy

– opuchlizna po zabiegu w obszarze twarzoczaszki

– nieprawidłowa postawa

– wzmożonego napięcia mięśniowego w trakcie leczenia ortodontycznego

Leczenie

Terapia polega na przeprowadzaniu odpowiednich technik wg. Ortopedycznej Terapii Manualnej. Proces leczenia polega na przywróceniu równowagi mięśniowej w obrębie stawu skroniowo żuchwowego oraz mobilizacji stawu we właściwym kierunku. W skład leczenie wchodzą często zabiegi przeprowadzane na szyjnym i piersiowym odcinku kręgosłupa. Rehabilitacja opiera się również na kinezyterapii, czyli wykonywaniu ćwiczeń wzmacniających mięśnie i poprawiających propriocepcję.

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress